Blogarchief

zondag 1 januari 2012

Biografie...


Harry is een lieverd, heb ik ooit eens geschreven... gewoon omdat hij -in mijn ogen- een bijzonder mens is. Ik probeer hem te observeren als ik hem op een avond zijn 'biografie' laat lezen... zijn gezicht veranderd van geïnteresseerd tot ernstig en dan weer in verbaast, als hij bij de passage komt waar ik z'n karige huisraad beschrijf, hoor ik hem mompelen... 'die bank moet er ook uit,' aangezien er al niet veel stond probeer ik een lach te onderdrukken.

Terwijl hij geïnteresseerd verder leest zit ik mezelf al af te vragen wat z'n reactie zal zijn op mijn lofzang op hem. Even denk ik zijn ogen vochtig te zien worden, om hem vervolgens weer hardop hakkelend verder te horen lezen. Hij is inmiddels bij het hoofdstuk huisdieren… Schatje één en twee zijn nog steeds aanwezig maar Beagle heeft inmiddels tot groot verdriet van Harry het veld moeten ruimen...


Harry had het te druk met z'n werk en hij vond het zielig om Beagle elke dag alleen te moeten laten. Dus bij de passage over Beagle denk ik hem weer even geëmotioneerd te zien. Harry leest ernstig verder… en als hij dan eindelijk het papier met zijn verhaal terzijde legt wacht ik gespannen zijn reactie af. Hij kijkt me aan en zegt droog... 'je bent een komma vergeten!!!'

Tsja... Harry blijft Harry......



Copyright © Ingrid Punt 2010

2 opmerkingen: