Blogarchief

zondag 27 januari 2013

Nietszeggende vlek



Nietszeggende vlek


Ik zag een vlek op een nare plek,
dacht nog, 
verrek  dat is gek, 
wat een rare vlek.

Zou je hem nog zien, 
als ik hem goed bedek…
met zo’n tuttige broche? 
Ik denk niet dat ik dat trek.

Wat zou het zijn? 
Het lijkt wel kattendrek,
misschien toch die 
kwijlende hondenbek.

Dat roestig paaltje 
bij het fietsenrek,
die lekkende fles 
of die vette snack.

Over een uur naar 
een sollicitatiegesprek.
Hoe kom ik er af, 
in zo’n kort tijdsbestek?

Ik boen, schrob  en check 
als een bezeten gek,
maar ik blijf hem zien, 
't is een karaktertrek.

Dan denk ik, 
‘och… een sollicitatiegesprek,’
wat maak ik me druk, 
bindt de kat op het spek.

Laat men me gaan 
om die nietszeggende vlek?
Zijn ze stapelgek, 
en dat is hun gebrek.


© Copyright  Ingrid Punt januari 2013


Geen opmerkingen:

Een reactie posten