Blogarchief

vrijdag 17 februari 2012

Voor vandaag...





Voor vandaag…

sluit ik de luiken voor
vandaag geef ik niet thuis.
Voor vandaag niet te bereiken,
blijf ik schuilen in mijn huis.

Even niet te hoeven praten,
ik wil even nergens heen.
Even niets te hoeven horen…
even met mezelf alleen.

Oorlog, honger en ellende,
elke dag weer op tv
Probeer mezelf goed te beschermen
maar sla het op en draag het mee.
 
Alle zorgen, angst en tranen
onderhuids goed opgespaard,
zoeken nu hun weg naar buiten
mijn gemoed moet nu geklaard.

Al het leed van heel de wereld
als een stuwmeer om mij heen.
Laat de doorbraak nu maar komen,
ik ben er klaar voor naar het scheen.

Want vandaag versla ik draken,
verdrijf ik spoken, ruim ik op.
Weg met wanhoop en ellende
anders kost het mij m’n kop.

Morgen ben ik weer aanspreekbaar
schijnt de zon weer in mijn huis.
Maar vandaag sluit ik de luiken,
voor vandaag geef ik niet thuis.


Copyright © Ingrid Punt mei 2011



Geen opmerkingen:

Een reactie posten