Blogarchief

zaterdag 18 februari 2012

Liefdesspel...



Liefdesspel



De buren zijn nog steeds verliefd, 
echt waar…ik kan het weten 

Want gisteren rond een uur of twaalf 

werd zij op bed gesmeten. 


Gehijg, gekreun wat een kabaal 
’t geluid was niet te harden 
Hij… tweeennegentig en kaal 
scheurde haar pon aan flarden. 

Als beesten… gingen ze tekeer, 
ik kon er niet van slapen. 
Vanmiddag in de supermarkt 
liep ik nog steeds te gapen. 

Een buurvrouw fluisterde me toe, 
“heb je het al gehoord? 
die ouwe vent die naast jou woont 
heeft mooi z’n vrouw vermoord.” 

’t Arme mens… een hartaanval, 
mijn god wat een ravage. 
In plaats dat hij alarm slaat 
geeft hij haar hartmassage. 

De ambulance kwam veel te laat 
ze was al kassie wijle. 
Snap jij dat nou… die ouwe baas 
dat is toch niet te peile? 

Dat ouwetje was veel te broos, 
haar man kon haar niet helpen. 
De broeders waren machteloos, 
zijn tranen niet te stelpen. 

Wat leren we van dit verhaal? 
Al zijn het creaturen, 
blijf altijd kritisch en alert. 
het blijven wel je buren. 

Sla snel alarm, bel 112 
wanneer de buren hijgen… 
de kans bestaat als jij niet belt 
ze eeuwig zullen zwijgen.



 © Copyright Ingrid Punt februari 2012

Geen opmerkingen:

Een reactie posten