Blogarchief

woensdag 1 juli 2015

Fai-retail - Ventilator


Fai-retail - Ventilator

'Wat is het warm hé? wees jij nu maar blij dat je hier staat, buiten is het niet te harden!'
Dat ik de blaren op de hielen heb staan omdat ik me met die warmte het vuur uit de schenen loop, laat ik maar even buiten beschouwing, dus ik knik meelevend. 
Ze veegt de natte slierten haar uit haar nek en hijst een doos op het kassablok. 
'Die ventilator kom ik terug brengen schat, want dat kreng doet het niet!'
'Hij doet het niet?' 

Al een paar dagen, vliegen ze - net als de koelboxen, koelelementen, plantenspuiten, muggenstekkers, picknickdekens, barbecues, wegwerpbordjes/vorkjes/messen/lepels/bier en wijnglazen, zwembaden en koffers (ben ik nog iets vergeten ... o ja, waterballonnen en waterpistolen, met deze hitte is alles geoorloofd) als warme broodjes de deur uit en zijn haast niet aan te slepen. Tot nu toe nog geen klacht gehad. Maar goed, er kan natuurlijk altijd een misbaksel tussen zitten. Ik open de doos en controleer de inhoud. Met moeite weet ik een lach te onderdrukken.

'Wat voor batterijen heeft u er in gedaan?'
'Batterijen?'
'Ja, deze werkt op batterijen... acht, dikke ... dure batterijen en met een beetje mazzel zit je dan een klein uurtje in de luwte.'
'O, nou lekker dan ... ik denk, ik neem de goedkoopste. Ach, vandaar ... ik zocht me al rot naar de stekker!'
'Tja, soms is goedkoop duurkoop.'
We ruilen hem om voor een duurdere - met stekker. 

Nadat ze hem met een snelbinder op haar boodschappenkarretje heeft gebonden, veegt ze met een tissue de zweetpareltjes van haar voorhoofd. 

'Wat is het warm hé? wees jij nu maar blij dat je hier staat, buiten is het niet te harden!'
Wederom knik ik meelevend, terwijl mijn hielen inmiddels in de fik staan.
Maar mij hoor je niet klagen ... lang leve de zomer!

Ingrid Punt juni 2015

Geen opmerkingen:

Een reactie posten