Blogarchief

dinsdag 9 december 2014

Goed bouwjaar



Goed bouwjaar

"Is deze stoel vrij dame?"
"Jazeker meneer."
"Dan plof ik lekker naast u neer, hè hè, effe kijken welk nummertje ik heb ... A848.
Zo, dat schiet al op."
"A646 meneer."
"Watte?"
"U heeft nummer A646 meneer, geen A848."
"O, nou ja, ik zit droog en d'r loopt geen bloed uit."
".........."

"Ze hebbe me van de week van de stoep gereje. Drie gekneusde ribbe. Binne een poep en een scheet lag ik voor oud vuil op straat.
Met een rotgang ree die knaap met ze brommer op me in.
Voor het zellufde geld ben je zo in één keer de pijp uit.
Ja toch, niet dan?"
".........."

"En ik ben niet van de pille hè.
De meeste mense gaan dood van de pille, wist je dat? Ik slik niks.
Alleen een pilletje voor me prostaat ... kijk, hij springt al op A837"
"A637"
"Watte?"
"A637 meneer."
"O ... nou ja, het eet geen brood.
".........."

"Nou geef ik jou te raaie hoe oud ik ben."
"Geen idee meneer."
"Nou raai nou gewoon effe...."
"Uhhh ..."
"Ik ben van negentiendertig dus tel uit je winst. 
Een goed bouwjaar, want verder niks mankere hè, alleen die prostaat dan. Maar me gehoor is nog prima en ik heb de oge van een havik."
".........."

"De dokter zei nog: wat heb u nog een mooie bloeddruk voor uw leeftijd. Ja dat komt, ik slik niks. Alleen dat ene pilletje voor me prostaat, en nou dan drie pille voor me ribbe.
Ik kom eigelijk nooit in het ziekehuis. Waarvoor komt u?"
"Uhhh ...
.........."

"A828 al."
"A626"
"Watte?"
"A626 meneer!"

Puntje december 2014

1 opmerking: