Blogarchief

maandag 28 juli 2014

Buitenbeentje

"Life is what happens while you are busy making other plans."
John Lennon



Buitenbeentje

'Ja, ze konden goed leren, beiden VWO gedaan, zowel Jelle als Daan -fijne jongens ook. Alleen moeite met scheikunde hé...  nou ja, daar kregen ze bijscholing voor. Fleur had er meer moeite mee, zij heeft alleen Havo. De jongens begrepen daar niets van. Ze is daar dan ook behoorlijk mee gepest, en terrecht. Reizen wilde ze, de wereld zien en nog meer van die onzin.Vergooide haar hele toekomst. Ach, in sommige gezinnen is Havo al heel bijzonder hé? '
'O ... ober, doet u mij maar een glaasje water, geen bubbels hoor, gewoon kraanwater. Dat kost niets, toch? Wel graag met een ijsblokje en een schijfje citroen. Nee, ik hoef ook geen kaart. Binnenkort kom ik hier uitgebreid dineren met een aantal vrienden, dus ik wil alleen even kennis maken met de ambiance.'
'Waar was ik?... O, ja... Jelle is huisarts geworden. Helaas alweer een tijdje zonder werk vanwege zijn alcoholprobleem. Mede daardoor ziet hij de kinderen na de scheiding nauwelijks. Ja, en dan Daan, chirurg in het AMC. Goed salaris, schitterend huis. Alleen de werkdruk werd hem teveel. Hij zit nu alweer ruim een jaar thuis. Een gigantische burn-out, en er zit vooralsnog geen verbetering in.'Wie? ... Fleur? ... ohhh, Fleur? hmmm ... die trekt de wereld rond met die sukkel van een vriend van haar. Af en toe hebben ze hier en daar een knullig baantje om in hun levensonderhoud te voorzien. Belachelijk en onverantwoordelijk, je zult je toch een keer moeten settelen nietwaar?' 
'Laatst kreeg ik een foto van haar vanaf de Seychellen ......... ze zag er eigenlijk best gelukkig uit. Ik vraag me af waar ze nu weer uithangt.'

Puntje juli 2014




Geen opmerkingen:

Een reactie posten