Blogarchief

donderdag 16 mei 2013

Niemendalletje





Niemendalletje

Gewoon een niemendalletje,
het stelt niet echt veel voor,
een klein simpel gevalletje,
je hebt het vast wel door.

Wat orchideeën voor een raam,
dat bootje in de gracht,
die dikke koopman bij zijn kraam,
toerist in klederdracht.

Een volgzaam pingpongballetje,
rood schepje in ’t zand,
oud keukenraam met valletje,
de boot naar Ameland.

Wat mussen op een tafeltje,
drie kikkers in een sloot,
vanille-ijs met wafeltje,
een vers gebakken brood.

De voordeur in het halletje,
een saaie grijze muis,
twee koeien in een stalletje,
het klokje bij u thuis.

Mooi tuintje met een schommeltje,
groen bankje in een park,
wat koekjes in een trommeltje,
solide houten hark.

Even geen wolkje aan de lucht,
geen zorgen, geen gezeur…
vandaag ben ik in deze klucht
geluksambassadeur.

Gewoon een niemendalletje,
het stelt niet héél veel voor,
zo’n simpel klein gevalletje,
vandaag ga ik er voor.


© Ingrid Punt mei 2013



8 opmerkingen:

  1. heerlijk luchtig geladen met gevoel van geluk, maakt zewlfs mij weer een beetje vrolijk... ik zeg amen voor het land waar de rust in woorden groeien kan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je mijn niemendalletje kon waarderen Pieter. :D

      Verwijderen
  2. Een niemendalletje en toch zo veelzeggend ! Grandioos !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap hoor zussie!!! xxx klap klap klap (applaus voor doven).

    BeantwoordenVerwijderen