Blogarchief

woensdag 15 mei 2013

Motje




Motje

In de kamer vliegt een motje,
en net als ik haar vangen wil,
duikt ze midden in een dotje
spinrag … ‘t plakt, dus nog vrij pril.

Zou ik haar nog kunnen redden
van een nare, wisse dood?
’t  Is te laat, de webbewoner
trekt haar naarstig in zijn schoot.

Grote enge spinnenpoten
kapselen het motje in,
even denk ik … oh wat tragisch,
‘t motje heeft vast een gezin.

Maar dan zie ik plots een gaatje
in mijn mooie nieuwe vest,
en dan denk ik ‘Oh, ik haat je”
motje hebt ’t zelf verpest!

© Ingrid Punt Mei 2013


6 opmerkingen:

  1. oeps, zo te lezen mag een motje dat jouw kleding wil consumeren wel een mot met ballen zijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaha Pieter, de ballen ... daar motje bij mij niet mee aankomen. ;-)

      Verwijderen
  2. Ik zou maar mottenballen kopen want er zitten er vast nog meer...haha...altijd lachen met mij. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn motjes zijn resistent Ron :\ en ja.... altijd lachen met jou :D

      Verwijderen