Blogarchief

dinsdag 12 februari 2013

Ontheemd



Ontheemd

Vandaag voel ik me rusteloos
en ook een beetje vreemd.
Ik woon al jaren in dit huis
maar voel me nu ontheemd.

De muren komen op me af
en willen me verjagen,
een angstaanjagend voorgevoel
blijft danig aan mij knagen.

De schemerlamp schuift naderbij
lijkt mij te willen pakken,
een kast helpt hem een handje mee
de vloer laat mij ook zakken.

Wat moet ik hier nog in dit huis
als tafels mij negeren...
de koelkast en het gasfornuis
me graag willen bezeren.

Mijn meubels lijken monsterlijk
een stoel een gapend gat,
de voordeur houd me tegen
echt... ik heb het hier gehad.

Nog even vecht ik met de bank
en met de Grand Foullard...
pleur dan de zooi naar buiten,
op naar de woon-boulevard.

(c) Ingrid Punt september 2012

Geen opmerkingen:

Een reactie posten