Blogarchief

donderdag 4 oktober 2012

Mooi schilderij




~~~~
Pubers, ze lijken soms van een andere planeet te komen.
Volgens de audioloog mankeert er niets aan zijn gehoor.
Gelukkig is het een fase, "zeggen ze."
Pubers, je moet er maar van houden.
~~~~


Mooi schilderij

Jij bent mijn puberale schat
je luistert niet meteen
jouw kamer doet me denken
aan een groot werk van Jan Steen

Zelfs Rembrandt zou jaloers zijn
op zo’n uiterst scherp contrast,
dat spel van licht en donker,
alles vind jij op de tast.

‘t ‘stilleven’niet te vangen
met de kleuren van Van Gogh,
was dat zijn oor? O nee, wat goor!
Het leeft nog nét niet… och…

al val ik in herhaling
zeur en smeek ik keer op keer
jouw blik blijft onbevangen
als het meisje van Vermeer

Je lijkt me niet te horen
en soms kijk je blij verrast…
Maar nu ben ik er klaar mee,
ruim die troep op in je kast!

© Copyright Ingrid Punt oktober 2012


2 opmerkingen: