Blogarchief

maandag 24 september 2012

Schrijven


Schrijven


Reeds in mijn jeugd moest ik vertellen,
want mijn gevoel vertaalt zich graag,
zo wist ik menigeen te kwellen
met een verhaal "zwaar op de maag"

Van heksen, monsters en demonen
mijn woorden, niet altijd gewenst,
zelfs blauwbaard kon zich gaan verschonen,
mijn fantasie was onbegrensd.

Wat maakt het uit, hetgeen ik voel,
door dat gevoel, misschien iets zeg,
want wat ik zeg mist zéker doel,
woorden gaan toch hun eigen weg.




Op weg naar buiten reeds gedoofd,
verliezen kracht door het gevecht.
Zij blijven dwalen in mijn hoofd
maar komen daar niet tot hun recht.

Daarom dat ik hen liever schrijf,
ik plant de zinnen op papier,
al wat ik zeg blijft buiten kijf.
Op schrift, zo vind ik mijn manier.


Mijn pen geeft weer, wat mij beweegt,
hij kent geen grenzen en geen rem,
stopt niet eer dat is schoon geveegd,
geeft zo mijn innerlijk een stem.


Geschreven letters vorm gegeven
aan de verhalen in mijn brein,
komen nu op papier tot leven
'k zou zonder ongelukkig zijn.


© Copyright Ingrid Punt september 2012





2 opmerkingen:

  1. Hallo,
    Eigenlijk is het wel leuk om te ervaren, dat de pen kan vertalen wat binnenin een mens zoal omgaat. Op die manier worden dan ook zaken aan het papier toevertouwd die anders dreigen te belanden in de vergetelheid en dat zou jammer zijn natuurlijk. Nog veel momenten van inspiratie gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je voor je mooie reactie Joris... :-)

    BeantwoordenVerwijderen