Blogarchief

maandag 6 augustus 2012

Kistje

Het geluk zit in de kleine, simpele dingen.
Maar al te vaak gaan we er aan voorbij.
Helaas… wanneer we het beseffen,
is het vaak verleden tijd.




Kistje…

Ik heb een stoffig kistje,
en heb het goed verstopt.
’t staat ergens in een nisje
wat achteraf gepropt.



Gewoon een lelijk kistje,
wat moet een mens ermee,
de verf is afgebladderd
het deksel haast in twee.


Het is een heel oude kistje
‘t slotje is al stuk.
Voor mij van grote waarde
daarin zit mijn geluk.

Het kistje heeft geen bodem
en heb ik soms verdriet,
dan kijk ik in dat kistje…
geen bodem, geen limiet.

Ik zie je naar me lachen,
ruik weer de zilte zee…
de golven rond mijn voeten
en ik ben dik tevree.

Ik koester de momenten…
en voel weer het geluk.
Een schaterlach, een zonnestraal,
mijn dag kan niet meer stuk.

Je mag het wel eens lenen,
als jij je eenzaam voelt.
Geluk is voor ons allemaal…
daar is het voor bedoeld

Maar niemand wil het hebben…
men loopt er aan voorbij.
Geen mens heeft er nog oog voor,
in deze maatschappij.


Een lelijk stoffig kistje,
het valt wat in het niet
’t geluk zit in het kleine…
maar niemand die het ziet.


Copyright © Ingrid Punt september 2011




Geen opmerkingen:

Een reactie posten