Blogarchief

dinsdag 7 augustus 2012

Diepgang



Diepgang


Vol vertwijfeling slaat ze haar handen in het haar. Ze slaat de badkamerdeur dicht, geeft een trap tegen de wasmand en kijkt in de spiegel die haar een verbeten gezicht toont.
Dit is écht de druppel, wéér laat hij haar zitten en dat terwijl ze al lang wist dat ze hem niet kon vertrouwen. Men had haar toen al gewaarschuwd, hij ziet er misschien knap en stoer uit maar verder heeft hij geen inhoud. Maar eigenwijs zoals altijd, ze wilde hém.

Vanaf de eerste keer dat hij haar zoiets flikte had ze kunnen weten dat dit het einde van hun relatie zou betekenen Ze draait de kraan open en plenst wat koud water in haar verhitte gezicht. De dikke ruwe handdoek glijd stroef over haar gezicht.Dan kijkt ze zichzelf diep en confronterend in de ogen. Hier moet nu voor eens en voor altijd een eind aan komen. Hij heeft kansen te over gehad wat haar betreft en de kans dat hij daar nog iets mee doet is uitermate klein. Ze recht haar rug, kijkt zelfverzekerd naar haar spiegelbeeld, loopt de kamer in en pakt de telefoon.


“Hallo schat met mij, ik heb mijn besluit genomen” Even valt er een ijzige stilte. Dan gaat ze verder. “ Ik weet dat je me hebt gewaarschuwd en ik zie nu eindelijk in dat ik nooit meer op hem zal kunnen bouwen. Jajaaa,  ik weet hoelang hij mijn geduld nu al op de proef stelt, en ik wéét wat het me allemaal heeft gekost. Je hebt het me van het begin af aan gezegd en ik heb je waarschuwingen in de wind geslagen, ik had nooit aan hem moeten beginnen.Ja, Sorry, maar hoeveel gelijk wil je hebben? Ik ben er klaar mee, hij gaat eruit. Hoe laat zullen we afspreken? Doe rustig aan, er moet nog het één en ander geregeld worden. Nee ik heb er geen hulp bij nodig, dit is iets wat ik toch echt zelf moet doen.”

Met haar handen diep in haar zakken staat ze even laten met een verrukte blik naar hem te kijken.Waarom is hij haar toen niet opgevallen, als ze direct voor hem was gegaan had het haar een hoop ellende gescheeld. Knap en stoer is hij zeker ook. Maar buiten dat is hij betrouwbaar en hoe meer ze naar hem kijkt hoe meer ze er achter komt wat ze al die tijd zo gemist heeft......... diepgang.




“Kan ik U misschien  helpen?”
Hij kijkt haar vriendelijk lachend aan.
Met een opgewonden blik zegt ze,
"dat hoop ik...wat is de levertijd van deze wasautomaat?”


© Copyright Ingrid Punt februari 2012




1 opmerking: