Blogarchief

vrijdag 13 juli 2012

Gebed


Gebed


Het is heel  erg lang geleden
dat ik tot U heb gebeden.
Het heeft toen niet mogen baten,
heel misschien had U geen tijd.
Maar de kansen kunnen keren,
dus nogmaals een keer proberen.
Alstublieft voor deze keer,
toon U Onze Lieve Heer.
Wellicht kunt U niet geloven,
-Het is vast erg druk daarboven-
hoe wij hier op aarde smachten
tot U ons leed weer gaat verzachten.
Mijn schroom gooi ik weer overboord,
waarom word ik niet gehoord...
blijkt U echt zo arrogant
of wéér een les van Uwer hand.
U bent  God en oppermachtig,
handel daarom eens daadkrachtig.
Gaat Uw spirit achteruit,
of interesseert het U geen fluit.
Hoogst waarschijnlijk bent U moe
en aan uw AOW’tje toe.
Lekker chillen zonder reden
in plaats van al die zeurgebeden.
Mijn geloof begint te tanen,
misschien leef ik wel in wanen
en was dit de laatste keer.
Ik dank U zeer, ik bid niet meer.
Het is ontzettend lang geleden
dat U hoorde mijn gebeden.
U heeft er niets van laten blijken,
hoogst waarschijnlijk U ontgaan.
Maar mijn kansen kunnen keren.
dus voordat ik het ga verleren,
toe, voor deze éne keer...
wees eens een échte Lieve Heer

Amen…


© Copyright Ingrid Punt Juli 2012








Geen opmerkingen:

Een reactie posten