Blogarchief

vrijdag 2 december 2011

Knuffels...


Knuffels

Ik wil graag een zo groot mogelijke knuffel... aangezien de persoon tegenover mij er niet geheel onappetijtelijk uitziet, spreid ik m'n armen en wil al tot actie overgaan.
Breed glimlachend maakt hij me duidelijk dat hij meer een beer of een ander zacht en pluizig beest in gedachten had, en het liefst dus zo groot mogelijk, zegt hij vol enthousiasme.


Hij heeft nét een telefoontje gehad van z'n beste vriend, die vader is geworden, 'het is een meisje en ze heet Philline ' verteld hij trots... en hij kijkt er zó gelukkig bij alsof hij met die vriend eigenlijk zichzelf bedoeld. Hé, wat jammer nou zeg ik teleurgesteld, maar voor grote zachte pluizige beer ben ik helaas afgekeurd en ik raad hem aan om maar eens op de tweede etage te gaan kijken.


Even later staat hij weer voor me, met een gigantische beer én een roze strik, roze tasje, roze riem, roze armbandje... kortom alles wat er maar in de kleur roze te koop is heeft hij meegenomen. Nee de beer hoeft niet ingepakt, zegt hij uitgelaten, hij gaat zelf de beer 'stoer' versieren met al dat roze spul. Samen mét Philline is waarschijnlijk het idee geboren dat roze 'stoer' zou zijn, 'mannen hebben over het algemeen een héél ander beeld bij stoer', maar elke uitzondering bevestigd de regel en na een blik op dat gelukkige gezicht slik ik glimlachend m'n commentaar in.

Zo, nu nog even een fles champagne en een doos sigaren, en voor de nieuwe mama een doos bonbons én een lekker luchtje zegt hij trots. Dat noem ik nog eens uitpakken... zo’n vriend gun je toch ieder mens, en dan heb ik het nog niet eens over de cadeau's.Als hij met een blije kop en immense knuffel in z'n armen de winkel uitloopt, vraag ik mezelf af hoe hij zal reageren als ooit z'n eigen Philline geboren wordt......

Misschien moeten we maar vast een partij extra grote knuffels inslaan...

© Ingrid Punt 2010



Geen opmerkingen:

Een reactie posten