Blogarchief

zaterdag 2 maart 2013

Weemoedig







Weemoedig

Geschater… spelend in je badje
met bal en eendje, een festijn,
nog even onder moeders hoede
waar jij altijd beschermd zal zijn.

Je houdt je handjes voor je oogjes
-Want shampoo prikt  en dat doet pijn-
voorzichtig spoel ik blonde haartjes
ze voelen zacht ... je bent zo klein.

Snuif gulzig weer die zoete geur op,
van fris en blozend peuterhoofd
gewikkeld in een zachte handdoek,
nog één verhaaltje, ’t was beloofd.

Van toverfeeën en kabouters
maar aan het eind kom jij niet toe,
ik zie je rozig knikkebollen,
mijn pluizig mannetje is moe.

Daar stil en vredig in je bedje,
gehuld in warme veiligheid,
ver van de grote boze wereld,
klein bundeltje tevredenheid.

Nu ben je groot, trotseert de wereld
met vast veel moois in het verschiet,
jij moet je eigen fouten maken,
want zonder fouten leer je niet.

Dus laat ik los ... al is het moeilijk.
ik zal er altijd voor je zijn,
maar kan jou niet altijd behoeden
voor tegenslag, verdriet en pijn.

Heel even was ik weer je haartjes,
een kindje hulpeloos en klein,
nog even onder moeders vleugels,
waar jij altijd beschermd zal zijn.


© Ingrid Punt maart 2013






8 opmerkingen:

  1. Loslaten moet je leren. Dat gaat ook met vallen en opstaan. Wat een mooi gedicht. heel herkenbaar voor mij als moeder. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je @Aritha, ik denk dat elke moeder zich hier wel in zal kunnen herkennen. En loslaten.... tja, het hoort nu eenmaal bij.

      Verwijderen
  2. Wauw..... wat mooi.
    Voel hier echte moederliefde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je @Anneke.
      Tja, moeder blijf je zolang je leeft... hoe oud je kinderen ook worden.

      Verwijderen
  3. Wat mooi Ingrid, je blog maar vooral je laatste post, ik ben geraakt door de foto en de tekst. Heel mooi.

    En loslaten dat doet pijn maar niet vergeten dat als je ze loslaat dat je ze eigenlijk vasthoudt, stil en onzichtbaar.

    Liefs
    Tanja

    p.s. ik ga me aanmelden als volger.
    Weet je dat je de woordverficatie hebt aanstaan en kunt uitzetten?
    Kijk op mijn blog met Tips en Trucs, je kunt die vinden via mijn blog Homemade en dan rechts op de foto met de stoel klikken. Daar staan de tips en trucs waar ik zelf tegen aan ben gelopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank julie voor het lezen en de mooie reactie's.

    Voor @Tanja... dank je wel voor de tip, ik hoop dat reageren nu net iets gemakkelijker gaat worden.

    Ik kijk het nog wel even aan voor wat betreft de eventuele ongewenste spam.

    BeantwoordenVerwijderen