Blogarchief

zondag 17 maart 2013

Joker




Joker

Waarmee moet ik beginnen...
het is jammer maar helaas,
je zet me weer voor joker
want je weet waar ik op aas.

Met lede ogen aanzien,
hoe ik alles ga verliezen.
Jij hebt een troef in handen,
welke dame ga je kiezen.

Wie is wie nu aan het foppen,
welke kaart is me gegeven,
ik krijg nu zelfs twee schoppen,
veel geluk met klaver zeven.

Dit spel kan ik niet winnen
en het wordt een hele toer,
ruiten heer kon ik gebruiken
maar het wordt een harten boer.

Ik kan er echt niet langer tegen
ben zó slecht in klaverjas...
heb er trouwens ook geen zin in
dus ik denk dat ik maar pas.


© Ingrid Punt maart 2013



4 opmerkingen:

  1. Geweldig.
    Gek genoeg ken ik dit spel ook niet ondanks dat mijn ouders en mijn ooms en tantes dat speelden.
    De regels wilden er bij mij om een of andere reden niet in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij mij dus ook niet Anneke, dus we kunnen samen passen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik pas ook want ik kan het ook niet.......mooi geschreven zussie ! xxx

    BeantwoordenVerwijderen