Blogarchief

donderdag 28 februari 2013

Waarzegster




Waarzegster

Zij zegt hen hoe,  zij zegt hen waar,
en daar loert eigenlijk het gevaar…
die glazen bol stelt vaak teleur,
haar inzicht reikt tot aan de deur.

Ze ziet, ze ziet, wat jij niet ziet,
een baan of partner in ’t verschiet.
Een visioen… jij kunt iets missen
dus blijft ze naar jouw toekomst gissen.

“Ik zie veel geld!” roept ze vol vuur
-ze heeft haar gage graag per uur-
“Op grote hoogte in de zon!”
-tja, van de zomer op ‘t balkon-

Haar gave blijkt een dure grap,
heeft graag haar vinger in jouw pap.
ze waarzegt traag, ze neemt haar tijd,
"voel je al iets?" ... wellicht misleid?

Haar gouden waarzeggerspraktijk
maakt haar dus slapend… stinkend rijk.
Heeft ze het juist, is ze verbaasd.
want merendeels zit ze er naast.


© Ingrid Punt februari 2013



4 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor je reactie @Aritha,
    'Dat ik het zo kan samenvatten scheelt soms een therapeut' ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klopt inderdaad.
    Ben ooit eens voor de gein met vriendinnen bij een waarzegster op een kermis geweest en als ik haar had geloofd, dan had ik nu 4 kinderen gehad, maar dat klopt voor geen meter. We hebben geen kinderen, wel 2 je-weet-wel-katers die voor ons kinderen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. -je weet wel katers- hahahaa.. @Anneke van Dijken, ik heb twee zoons maar mijn twee katten voelen ook als kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen